Zapojení fotobuněk do pohonu NICE Road

Pohony NICE Road využívají klasickou technologii zapojení, takže jsou v zásadě kompatibilní se všemi 24V reléovými fotobuňkami. Silniční pohony nejsou kompatibilní s fotobuňkami s technologií BlueBus.

Fotobuňky jsou vždy ve dvojici vysílač TX + přijímač RX. Fotobuňky se dělí na tři typy:

Je stále tady:

Před vlastním připojením fotobuněk odpojte jednotku od napájení. Pokud fotobuňky nepřipojíte, vytvořte v řídicí jednotce spojení mezi svorkami 1 a 5.

Zapojení drátových fotobuněk

Fotobuňka TX je připojena ke kabelu 2×0,5 m2, fotobuňka RX je připojena ke kabelu 4×0,5 m2. Teoreticky můžete vytvořit propojení uvnitř fotobuňky a připojit fotobuňku RX k třívodičovému kabelu.

Silniční pohony byly v minulosti dodávány s různými řídicími jednotkami:

RBA0 RBA4 RBA4/A RBA4R10


Kromě jiných změn byla u řídicí jednotky RBA4 a RBA4/A změněna polarita napájení fotobuněk, tj

  • pokud k řídicí jednotce RBA4R10 a RBA4/A připojíte fotobuňky,
    takže používáte nové schéma,
  • pokud k řídicí jednotce RBA4 a RBA0 připojíte fotobuňky,
    takže používáte staré schéma.

Nové schéma zapojení fotobuněk pro řídicí jednotky RBA4R10 a RBA4/A

Teoreticky můžete místo propojení svorky 4 fotobuňky RX s řídicí jednotkou na svorku 1 provést propojení uvnitř fotobuňky mezi svorkami 1 a 4 a použít pouze třívodičový kabel.

 

Zapojenie fotobuniek RBA4R10 a RBA4/A pohonu NICE Road

Staré schéma zapojení fotobuněk pro řídicí jednotky RBA4 a RBA0

Teoreticky můžete místo připojení ze svorky 4 fotobuňky RX k řídicí jednotce na svorku 1 provést připojení uvnitř fotobuňky mezi svorkami 2 a 4 a použít pouze třívodičový kabel.

Zapojenie fotobuniek RBA4 a RBA0 pohonu NICE Road

Zapojení fotobuněk, jedno kabelové a jedno bezdrátové

V zásadě se jedná pouze o fotobuňky NICE FT210. Jedna fotobuňka se připojuje čtyřvodičovým kabelem, druhá je svítilna.

Fotobuňky NICE FT210 se připojují k jednotce NICE Road takto:

  1. Odpojte jednotku od zdroje napájení
  2. Nastavte propojky na fotobuňce TX takto:
  • Jumper J1 - vytažený (pokud jsou fotobuňky od sebe vzdáleny více než 7 m, zasuňte jej)
  • Jumper J2 - vytažen
  • Jumper J3 - vytažený
  • Na fotobuňce RX nastavte propojky takto:
  • Jumper J1 - vytažený
  • Jumper J2 - zasunutý
  • Kabely připojte následujícím způsobem (fotobuňky jsou číslovány shora dolů):
  • Z Drive Road ze svorky 1 (+24V) do fotobuňky RX na svorku 10 (+24V)
  • Z Drive Road ze svorky 4 (-0V) do fotobuňky RX na svorku 9 (-0V)
  • Ze silničního pohonu ze svorky 5 (PHOTO) do fotobuňky RX na svorku 1 (PHOTO)
  • Z Drive Road ze svorky 1 (+24 V) do fotobuňky RX na svorku 2 (COM)
  • Obnovení napájení jednotky

Na fotobuňce RX by se měly zobrazit kontrolky LED (zleva doprava):

  • 1 LED - zelená, měla by svítit
  • 2 led - červená, neměla by svítit
  • 3 led - žlutá, neměla by svítit
  • 4 LED - červená, čím pomaleji bliká, tím lépe vidí, nebo sekvenční diagnostika

Zapojení reflexní fotobuňky

Jedná se o jediný model NICE EPMOR. Zapojí se fotobuňka, která obsahuje vysílač TX i přijímač RX, přičemž na druhé straně křižovatky je pouze reflektor. Postup zapojení:

  1. Odpojte jednotku od zdroje napájení.
  2. Viz návod na straně 2 obrázek 2 https://www.taget.cz/user/documents/upload/data/manualy-k-pohonom/BranyPosuvne.sk - NICE-EPMOR .pdf Jsou zde tři propojky J1, J2 a J3. Nastavte je takto:
    1. Pokud je šířka průjezdu brány větší než 4 m, odstraňte propojku J1, pokud je menší, ponechte ji tam
    2. Nastavte jumper J2 do polohy NC, tj. měl by být na horních dvou pinech, spodní pin by měl být volný.
    3. Jumper J3 tam nechte zastrčený, tj. obejdeme se bez fototestu.
  3. Zapojte kabeláž následujícím způsobem:
    1. Z řídicí jednotky ze svorky 1 do fotobuňky na svorku 3
    2. Z řídicí jednotky ze svorky 4 do fotobuňky na svorku 4
    3. Z řídicí jednotky ze svorky 1 do fotobuňky na svorku 6
    4. Z řídicí jednotky ze svorky 5 do fotobuňky na svorku 5
  4. Připojte jednotku k napájení a měla by fungovat.

Zapojení více párů fotobuněk

Pokud potřebujete k pohonu NICE Road připojit více párů fotobuněk, napájení bude společné a bezpečnostní obvody budou zapojeny sériově. To znamená, že uzavřete bezpečnostní obvod 1 a 5 na řídicí jednotce tak, že z řídicí jednotky přejdete ze svorky 1 na první fotobuňku RX na svorku 4, ze stejné fotobuňky ze svorky 5 na druhou fotobuňku RX na svorku 4 a ze stejné fotobuňky ze svorky 5 na řídicí jednotku na svorku 5.

Když se tedy přeruší paprsek mezi kteroukoli dvojicí, přeruší se i bezpečnostní obvod a brána se zastaví a začne se otevírat.

Fotobuňky k ochraně oblasti zatahování brány

Pokud z nějakého důvodu potřebujete při řízení NICE Road připojit fotobuňky na stranu offsetu, je možné je připojit na vstup STOP, tj. vstupy 3-4. Logika fungování je pak taková, že když vstoupíte do fotobuněk, brána se zasekne a kus se vrátí zpět. Zůstane stát a nelze s ním hýbat, dokud neuvolníte fotobuňky. Po změně zapojení vstupu STOP bude nutné pohon resetovat a znovu vyhodnotit.

Můžete to zkombinovat tak, že v nadjezdu budete mít jeden pár fotobuněk, který bude aktivní pouze při zavírání, a mimo nadjezd, v oblasti, kde se brána otevírá, budete mít druhý pár fotobuněk, který bránu zastaví při jakémkoli přerušení.